Brand concept

全ての物は自然に由来し、退廃し、また自然に帰する。
儚い物が美しいとする日本人古来の情緒的な
美意識を追究し、再認識、再定義していく。

I R O F U S I は、偶発的な美やありのままの
姿を美しいとする日本の“侘び寂び”の美意識を
現代に蘇らせることをコンセプトにしています。
侘び寂びとは「閑寂(かんじゃく)さのなかに、奥深い
ものや豊かなものがおのずと感じられる美しさ」
とも言われ、時間の経過によって劣化した様子に
美しさを見出す文化です。


Brand concept

The design concept of I R O F U S I is to revive
the traditional Japanese “Wabi-Sabi (beauty within
simplicity)” sense of beauty, which is to admire the
natural and accidental quality of things.

“Wabi-Sabi” is to “feel the natural deep and mellow
beauty within loneliness and emptiness”. It is the
feature of Japanese culture, which discovers
beauty within deterioration as time elapse.

Everything derives from nature. Then collapses,
and goes back to nature.
Our aim is to recognize and redefine the ancient Japanese
emotional sense of beauty, which is to respect
the beauty of evanescence.

Designer: Yohji Yanagisawa

経歴
バンタンデザイン研究所ファッション学部卒業
在学中に二年間、コレクションブランドで働く。
卒業後コレクションブランドでパタンナーを
3年間勤め、その後ロンドンへ行き、服作りをする。
帰国後2014年にブランドをスタート

メッセージ
全ての物は自然に由来し、退廃し、また自然に帰する。
儚い物が美しいとする日本人古来の情緒的な美意識の
再認識、再定義を根底に置いた物作りをしています。

Background
Graduated from Vantan Design Institute
While at school, started working for a famous
collection brand and worked there for two years.
After graduation, worked as patternmaker for three
years. Studied in London for one year, and upon
returning to Japan, started up his own brand,
I R O F U S I.

Message
Everything derives from nature. Then collapses,
and goes back to nature. Our brand concept is to
recognize and redefine the ancient Japanese
emotional sense of beauty, which is to respect the
beauty of evanescence.